woensdag 17 mei 2017

Over broedsels en kraamkamers............







Oh, oh wat een drukte bij het koolmezenbroedkastje. Pa en ma vliegen de hele dag af en aan met, denk ik, lekkere koolmezenhapjes. Och wat zijn die kleine beestjes druk. Vanaf de vroege morgen tot in de late avond ….En met dit mooie weer, nu ik bijna de hele dag buiten ben, zie ik t extra van dichtbij gebeuren. Wanneer zouden ze uitvliegen? En met hoeveel zijn ze? Ik las laatst dat een meesje tussen de 7 en 13 kleintjes kan krijgen, en dan 2 legsels per jaar. Wauw…….


En wat leuk, we hebben in onze tuin 2 bewoonde kastjes……tja en af en toe moet er door mij ook wat in de tuin gewerkt worden. Oei dat vinden paps en mams niet leuk, met een heleboel kabaal proberen ze me weg te sturen. Ik doe voorzichtig en rustig in de buurt van de kastjes. En zeker niet te lang daar vertoeven.





Het enige wat ik doe is kijken, en me verwonderen. En natuurlijk de nodige waterbakjes vullen met vers drinkwater……..want ook de duiven, de merels, de lijsters, de appelvinkjes, de kwikstaartjes, de spreeuwen………hebben hier ergens in en om de tuin nestjes…….t is een gaan en komen van vaders en moeders…….straks ook van al het nieuwe leven.

Ook de buizerd en de fazant……….huizen hier ergens achter de tuin, ik hoor ze af en toe ‘roepen’. Ook zij zullen binnen niet al te lange tijd hun kinderen laten zien…….kortom het lijkt hier wel een kraamkamer……….




Ik wens je een heerlijke zomerdag………..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.