woensdag 14 juni 2017

Geometrische vormen.......maar dan net een beetje losser.......

















Geometrische vormen, ach ze zijn zó mooi, zo bijzonder, de uitstraling die je voelt….hoe het soms doorwerkt in je Zijn. Ik vind het geweldig om ze te tekenen en er mee te werken, maar……..en dat is mijn valkuil……..de lijnen staan vast….geometrie is geometrie. En ik vind het juist heerlijk om te spelen met lijnen, om vrij te zijn (op papier en ook in het leven), wanneer ik helemaal de structuur in moet, oh dat vind ik lastig. Natuurlijk, je bent mens, tussen zoveel andere mensen, en ja daar moet je je soms bij aanpassen, dat is nou eenmaal het leven.



Maar de vrijheid wil ik wel voelen en nemen met en tijdens het tekenen. Bij de geometrie valt dat niet mee. De structuren ‘staan’ vast en vaak kun je daar niet van af wijken. En toch blijf ik het proberen…….de structuur moet bewaard blijven (zodat ie ook zijn werking kan doen) maar juist de lijnen om te doorbreken, daar ligt mijn uitdaging. Het is een kwestie van grenzen opzoeken…….blijf je erbinnen of stap er net overheen.





Het heeft te maken met accepteren……accepteren dat sommige dingen té groot zijn dat je dit niet alleen kunt veranderen…….maar er blijft nog zoveel over in het leven, waar je wél invloed op uit kunt oefenen. En waar je blij van wordt…….en waar de wereld van geniet. Een glimlach naar een ander mens, een aai over een bol, een kaarsje aansteken, met de intentie voor vrede en liefde voor de wereld, een spin die zich nestelde in je huis naar buiten brengen, terug de natuur in………zoveel voorbeelden zijn mogelijk. Ieder moment kun je iets fijns doen……..kun je iets veranderen in het leven van mens en dier.




Met de geometrische vormen ligt het net wat anders….dat staat vast…….En toch probeer ik er mijn eigen draai aan te blijven geven, soms tegen beter weten in……


"Accepteer de dingen
die je niet kunt veranderen.
Verander de dingen waarop
je invloed kunt uitoefenen".


Ik wens je een heerlijke woensdag….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.