dinsdag 15 augustus 2017

Mijn totemdier.........







Mijn totemdier is een Eland…..een prachtig krachtig dier. Ik ben in de gelukkige omstandigheid ze nogal eens in het echt te zien. Omdat Zweden een beetje ons 2e (thuis)land is, en omdat we daar dan midden in de bossen wonen, 'wandelen' ze daar nogal eens voorbij. En ik mag zeggen, het zijn heel indrukwekkende wezens. Groot, vooral de mannetjes……met hun gewei…..en een geluid wat ze voort kunnen brengen, de mannen, het zogenaamde burlen, wat ze in paringstijd doen………je weet echt niet wat je hoort. Ach en als je dan een moeder met kalf ziet, zo lief……maar uitkijken geblazen, het kalf wordt met alle kracht verdedigd, dus kom je ze tegen, één advies, wegwezen………



Maar ja……….wanneer is een dier je totemdier…….ik heb met zoveel dieren iets speciaals……een roodborstje wat altijd bij je is, wanneer je in de tuin aan het werken bent. De uil die in de avond en nacht zijn roep laat horen, de buizerd die me ook vaak roept vanuit de lucht…….soms is het in een zomer dat een kikker zich gewoon opdringt, die maar blijft komen om in je buurt te zijn.



Het heeft ook meer te maken met de momenten in je leven, wat hun boodschappen zijn. Omdat levens ook stromen, zullen zich iedere keer andere dieren melden. En soms zullen ze heel regelmatig terug blijven komen, en ik denk dat dát je totemdier is, die in dit leven je steeds blijft vertellen dat…….

Dit is een prachtige site waar je kunt vinden wat jouw totemdier je te vertellen heeft, hier de link

En hier vind je een prachtig filmpje over een witte eland, die deze week werd gezien in Zweden, wauw gewoon surrealistisch om te zien, wat bijzonder.



Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd wat jouw totemdier is…….laat je het weten? Want ik ben wel héél benieuwd.....

Een heerlijke dinsdag gewenst.....en wie weet welke dieren vandaag jouw pad kruisen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.