zaterdag 17 maart 2018

Regenbogen strooien vanuit mijn hart.....





Pieterman en ik reizen soms wat af. Doorkruisen half Nederland om dierbaren op te zoeken óf soms weer om hele andere zaken. Maar gisteren keerden we terug uit Zweden. We hebben daar een heerlijke week in 'ons' bos gewoond, op een voor ons zó'n magische plek. Waar de stilte soms nog gehoord kan worden. Maar waar tegelijkertijd de bossen soms zo'n lawaai kunnen maken dat je wel eens denkt dat er een vrachtwagen voorbij dendert (gebeurt bijna nooit aan ons stille weggetje). Als de bomen zo'n zingend geluid maken moet me ook altijd denken aan de titel van een boek van Margit Söderholm - "Eeuwig zingen de Bossen".....wat ik als jong meisje las (lees verslond), en blijkbaar daar de liefde opvatte voor het Zweedse leven. 

En al jarenlang maak ik tijdens die lange autoritten gebruik om wat regenbogen rond te strooien. De meeste kilometers zit mijn lieverd achter het stuur, en wanneer hij rijdt stuur ik soms een tijdje wat regenbogen naar passagiers of bestuurders van auto's die voorbijrijden. Vanuit mijn hart laat ik een flinterdun liefdevol regenboogje overwaaien naar de ander. Want ik denk dat ieder mens wel wat vriendelijkheid en aardigheid kan gebruiken. Als ik soms al die gezichten zie achter de ramen van de auto's, dan denk ik weleens: "daar wordt wat afgetobd" (terwijl dat misschien helemaal niet zo is......vul ik zelf in........).



En nee ik vind het geen inbreuk op iemands zijn, want als hij/zij niet openstaat voor deze regenbogen komen ze gewoon niet aan. Blijven ze gewoon in de lucht hangen totdat iemand anders ze 'opvangt'. Want mijn gevoel is dat alles wat eerlijk en oprecht vanuit een hart verstuurd wordt, komt aan bij de ander, en altijd ten goede (voor de ander). Het kost mij helemaal niets, alleen een klein beetje bewustzijn, de visualisatie van een regenboog.........meer niet.

Kijk en zo vul ik de uren die we saampjes in de auto langs "Gods wegen" rijden......en nee niet als ik alleen achter het stuur zit, dan concentreer ik op het overige verkeer, want ik wil wel veilig thuiskomen (misschien stuurt er dan wel iemand anders een klein regenboogje mijn kant op)....

Ik wens jullie allemaal een heerlijke zaterdag........met her en der wat zonnestralen.......met misschien zelfs wel een kleine regenboog........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.