donderdag 22 maart 2018

Stilte..........



Deze dagen......in de Lente, wanneer de klok verzet wordt en de dagen weer gaan lengen......en Pasen gloort. Dan komt er altijd een stilte over mij.........waarom, ik weet het niet. Natuurlijk begint dit weekend de zogenaamde "Stille Week', maar in deze dagen hangt er (voor mijn gevoel) iets van ontroering in de lucht. Is het de eeuwigdurende cyclus, het leven wat weer begint te ontwaken? Is het de man die voor ons stierf aan het kruis? Is het het werkelijke ontwaken vanuit de winter? 

Ik weet het niet.........ik loop toch al heel wat jaren mee op deze Aarde, en altijd al, van kinds af aan, voel ik die ontroering. Ergens heel diep van binnen verstopt. En misschien zijn er wel meer mensen, wanneer ik kijk hoeveel mensen geraakt worden door een Mattheus Passion, of geraakt worden door "The Passion"..........

Daarom probeer ik deze komende dagen gewoon nóg dichter bij mezelf te zijn en te blijven......en me te verwonderen over de geschiedenis die ooit geschreven is........en al die mensen, door de eeuwen heen, in zoveel werelden die stil hebben gestaan bij dit bijzondere moment in het jaar. En hopelijk blijft het Paasfeest verstoken van zoveel mogelijk commercie.........gewoon vieren met dierbaren.........soms is dat genoeg, om eens stil te staan.....in stilte........we doen het soms zo weinig...... 



ik wens je een heerlijke donderdag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.