dinsdag 14 februari 2017

Rozen......en nog veel meer



Fijn was t gistermiddag........een groepje tekenaressen die de weg naar Reutum weer vonden om te komen tekenen...........mandala's. We begonnen met een dynamische mandala.....oei altijd even denken hóé krijg je dat ook alweer voor elkaar (en juist dat dénken, dat willen we zo min mogelijk doen). Na wat oefenen ging het prima........daarna werd de gestileerde roos opgezet.
Wauw, wat was dat leuk om te doen. Eigenlijk met een paar kleine lijnen zet je een roos op papier. Even leren om te zwieren en te zwaaien en uiteindelijk jaaaaa ......het was gelukt, iedereen had haar eigen roos getekend.

Het deed me ook denken aan een expositie lang geleden in de Bantsiliek in Bant waar veel mensen mijn expositie kwamen bezoeken. Onder andere hing daar mijn mandala "Tot bloei komen...". Een mandala gevuld met roosjes en rozenknoppen. Er kwam een kleine knaap naar me toe en zei:  "ja maar mevrouw, de roosjes zijn allemaal anders hoor, er is er geen 1 gelijk"!!. Ten eerste al knap dat hij het gezien had (blijkbaar er met zijn neus bovenop gezeten) en dat hij het ook even kwan vertellen. Toen ik zei: " ja dat weet ik, dat heb ik expres gedaan, kijk hij me aan.......het leek wel of hij 'dat heel stom vond'.

Want ja bewust had ik de roosjes allemaal anders getekend........."Tot bloei komen"........met de achterliggende gedachte, geen mens is gelijk..........ieder mag bloeien zoals ie bedoeld is........ laten we daarom iedereen ook zoveel mogelijk de kans geven om tot bloei te komen, zoals hij of zij dat wil...............

een bloeirijke dag gewenst...........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.