zondag 30 april 2017

Mijn trouwe metgezellen......restjes van bijna 20 jaar mandalatekenen








Ik teken al bijna 20 jaar mandala’s…..en wat heb ik véél getekend…….en nog steeds bruist het gelukkig van creativiteit en ideeën over en met tekenen. Niet altijd meer in een cirkel hoor, nee ik neem nu ook wel de ruimte om in een open vorm te tekenen. Wel altijd met kleurpotloden. Omdat het beste voor mij voelt……. je kunt gewoon alle kleuren maken die je maar wilt. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En één van mijn tekenleraressen, ze heette met haar achternaam Cirkel (echt waar) heeft me altijd geleerd………als het fout gaat? Wat kost het je dan? Een stukkie papier, meer niet……



Dat heeft me geleerd om de vrijheid te nemen op het papier…….doorzetten, en oefenen, oefenen, oefenen. Nog steeds gaat er bijna geen dag voorbij of ik teken, krabbel, klieder, hoe je het maar noemen wil. En dan ineens verschijnt er een vorm dat ik denk hé, dat is leuk………..en dat werk ik dan verder uit.





Door de jaren heen heb ik aardig wat materiaal verbruikt/gebruikt. En omdat ik een serieuze bewaarkont ben, heb ik altijd mijn potloodstompjes bewaard. Heb er wel eens een soort collage van gemaakt. Maar een tijd geleden kocht ik een schitterende oude weckpot mét engel…….ha en daar zitten nu al mijn trouwe metgezellen in. Mijn stompjes…….en dit is wat ik door de jaren heen gebruikt/verbruikt heb. En nog steeds vind ik het reuze meevallen. Als je naar mijn tekeningen kijkt……nee dat kost het tekenen met kleurpotloden bijna niets qua materiaalverbruik.



En als ik dan mijn potlodenpot zie staan denk ik, ach al die verhalen die jullie kleur mochten geven, al die oefenmomenten dat jullie op mijn tafel lagen……sentimenteel of niet……..ik ben ze zo dankbaar, en zolang als ik leef………blijft de inhoud van de pot groeien en groeien……….




Ik wens jullie een heerlijke ZONdag……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.