vrijdag 1 december 2017

Het allerlaatste madeliefje van dit jaar.......




Vandaag begon de laatste maand van het jaar. Een schitterende dag, hier onder aan de Zonneberg. De dag begon met een stralende zon, die langzaamaan wat milder werd......en ik was heerlijk buiten met de kleinkindjes. Blaadjes vegen, potten wegzetten, met de hark en de bezem aan de gang, trekkertjes weer naar buiten..en oh....daar werd een madeliefje gesignaleerd, onder een dikke natte stapel blaadjes........zo blij waren ze, oma kijk een bloempje.........een madeliefje zei ik......het werd uiteindelijk verbasterd tot een mamaliefje (vind ik een heel mooi woord voor het kleine witte bloempje).

De speurtocht werd voortgezet, en jawel, de tuin bleek nog meer schatten te verbergen......ook eikeltjes......die eigenlijk voor de eekhoorn zijn, maar we hebben netjes in de tuin aan meneer Eekhoorn gevraagd (uiteindelijk werd er geroepen) of wij er een paar mee mochten nemen (ik zie dan in gedachten 'onze' eekhoorn heel hard ja knikken).

Een zalige buitendag.......wat een cadeau, zo mooi, die kan de meneer met de witte baard echt niet in een schoen afleveren, dit zijn de presentjes door het Leven gegeven. Binnen met rode wangen, duimen in de mond, bij de houtkachel en ik weet zeker dat ze vannacht heerlijk zullen slapen.....dromen van eekhoorns.........eikeltjes, mamaliefjes.......en heel veel plezier.......



Toen ze een uurtje of wat geleden wegreden.........zong mijn hart......"Zie de Maan schijnt door de bomen".........de maan begeleidde ze naar huis............naar een heerlijke nachtrust.........

Ik wens jullie een heerlijke avond.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.